Thursday, September 22, 2016

Tatapan Mata Membagiku Harapan (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

Dah nak hampir 2 minggu kita tak bersua,
Mengharapkan sesuatu keajaiban berlaku hari ini,
Bagi menganti rindu ini dengan kebahagiaan,
Untuk kepentingan diri aku ini.

Selama dua minggu itu,
aku risau dengan keadaan dirimu yang tidak mempunyai khabar.
aku rindu dengan segala perkara kecil yang sering kau lakukan,
aku amat perlukan dirimu saat diri aku ini jatuh,
aku mohon sentiasa ada bila aku perlu.

Dan hari yang dinanti nantikan pun dah tiba,
dimana mata kita saling bertembung,
bagaikan masa terhenti buat sementara waktu,
seolah olah bagi peluang untuk kita memerhati antara satu dengan yang lain.

Aku terpaku dimana masa mampu berhenti untuk kita,
walaupun ia buat sementara tapi cukup untuk kita alaminya,
ingin saja aku tahu apa yang kau fikirkan bila takdir berhentikan masa untuk kita,
adakah kau juga merasakan apa aku rasakan? seperti yang aku alami sekarang?

Malah, dirimu lebih memahami diri aku dari yang sebelum ini.
Mungkin kerana lama tak bersua mampu mengubah dirimu yang kejam ?
Atau itu memang hanya keadaan kamu yang berlaku baik buat hari saja.

Apa apa pun,
aku tak kisah apa yang berlaku sama kita hari ini,
tak kisah jika takdir mengizinkan untuk menghentikan masa,
tak kisah dengan sikap kamu yang berubah musim,
apa yang aku kisah,
Tatapan Mata Membagiku Harapan bagi yang kesekian kalinya.

No comments:

Post a Comment